כיצד ניתן להתמודד מול הביטוח במקרה של נזק למבנה

מערכת שורש  כה חשוון, תשפא  11/12/2020

מתי ניתן להתמודד לבד ומתי צריך עורך דין בתביעת נזיקין של ביטוח דירה?
.......................

כיצד ניתן להתמודד מול הביטוח במקרה של נזק למבנה

אם אתם קוראים שורות אלו אז קרוב לודאי שאתם בעליו השמחים של נכס נדל"ן מסוים או לחילופין מתלבטים אם להשקיע באחד. אז לפני שאתם קופצים למים העמוקים של עולם הנדל"ן, נציג לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשחות בעולם הנדל"ן. 

ביטוח דירה

כאשר אנו מדברים על ביטוח דירה, קיימים בחוק שחוקקה המדינה עוד בשנות ה-60 והוסיפה לו תקנות ב2015, כמה סעיפים שחייבים להופיע בכל סוגי הפוליסות של כלל חברות הביטוח. ישנו נוסח אחיד שחברות הביטוח חייבות ליישר קו על פיו, חלקן יוסיפו על הנוסח כמה סעיפים משלהן, אך זהו מחיר אחיד, ההבדל בין חברות הביטוח הוא בפרמיות, מכאן למעשה מגיע הנתח אותו גוזרות החברות.

הביטוחים לסוגיהם
קיימים בשוק כמה סוגי ביטוח, ביטוח לדירה, ביטוח דירה למשכנתא וביטוח תכולת דירה. כל אחד מסוגי הביטוחים הללו הוא עולם ומלואו ולרוב לא חל על משנהו. ביטוח דירה גרידא, יעשו מי שהם בעלי דירה ללא הלוואת משכנתא או לחילופין מי ששוכרים דירה. ביטוח דירה למשכנתא הוא למעשה ביטוח שניתן לרכוש אותו גם מהבנק עצמו בו לקחתם את ההלוואה ובעצם חברות הביטוח נלחמות לא רק זו בזו על הלקוח אלא גם מול הבנקים, מכיוון שרבים מרוכשי המשכנתאות הם למעשה "לקוחות שבויים" של הבנק ויטיבו לעשות את ביטוח המשכנתא באותו בנק ממנו לקחו את ההלוואה, אך זו עלולה להיות טעות, עליכם לבחון את הריביות של הבנק אל מול הפרמיות של חברות הביטוח ולחשוב היכן עדיף לכם לעשות את ביטוח המשכנתא. הסוג האחרון של הביטוח עליו נרחיב, הוא ביטוח תכולת דירה וכשמו כן הוא, מבטח את תכולת הדירה שלכם.  

באילו מקרים נצטרך ביטוח תכולת דירה?

קיימים כמה מקרים בהם נצטרך לעשות ביטוח תכולת דירה. תחילה, מקרה שהוא הכי פחות סביר, אך עדיין יש להתחשב בו, מקרה של קריסת הדירה בה אנו גרים על כל תכולתה, במקרה כזה איבדנו גם את הדירה וגם את תכולתה אם לא השכלנו לבטח את תכולת הדירה. מקרה נוסף אפשרי ואף יותר נפוץ הוא מקרה של הצפת הדירה, אם מחדירת מי גשמים או פיצוץ של צנרת הבית. בכל מקרה שכזה כדאי להיוועץ עם עורך דין נזיקין שקרוב לוודאי ידע לייעץ לכם ברמה המיטבית כיצד לנהוג בכל אחד מהתרחישים הללו. כמובן שאם תכולת הדירה שלכם לא יקרה מידי והחישוב של עלות הרהיטים נמוכה לעומת עלות הביטוח, אזי עדיף להימנע מרכישת ביטוח תכולה. 

מתי נזדקק לעזרת עו"ד?

כאשר יגרם נזק לתכולת הבית או למבנה עצמו, שעלולים שניהם להגרם מהצפות חוזרות ונשנות, נצטרך את הסיוע של עו"ד נזיקין מיומן שייצג אותנו נאמנה אל מול חברת הביטוח ויבטיח שנקבל את מלוא הפיצויים, מבלי שחברות הביטוח ינסו להפחית מסכום הפיצויים.